Tea, 29 let – vadba med nosečnostjo

tea, 29 let - vadba med nosečnostjo

Ste se kdaj spraševali, ali je vadba za moč primerna za ženske med nosečnostjo? Naš odgovor je DA -ob predpostavki, da gre za zdravo posameznico, ki je že pred nosečnostjo redno izvajala vadbo srednje ali višje intenzivnosti. Vadbo že leto in pol obiskuje punca po imenu Tea, ki je trenutno v četrtem mesecu nosečnosti. Tea tako opisuje svojo izkušnjo z vadbo moči med nosečnostjo:

"Na treninge Evolucije hodim že leto in pol. Prej sem obiskovala druge vodene vadbe, vendar sem se jih hitro naveličala, ker so s časoma postale monotone in nisem videla napredka. Pri Evoluciji je program prilagojen posamezniku, trenerja Matjaž in Tine pa poskrbita, da so treningi raznoliki in da se težavnost stopnjuje.

Ko sem zanosila, sem to seveda takoj povedala obema trenerjema, saj sem imela pomisleke glede dvigovanja uteži v nosečnosti (ljudske modrosti, dobro namerni nasveti ipd.). Prvi pogoj je seveda bilo potrdilo od ginekologa, da sem zdrava. Ta mi je rekel tudi, da lahko naprej telovadim, vendar le na 50 % dosedanje intenzivnosti. 

Matjaž in Tine sta se pozanimala glede primernih vaj zame v tem obdobju, pa tudi sama sem si prebirala na internetu zgodbe mladih mamic, ki so v času nosečnosti dvigovale uteži. Skupaj smo prišli do naslednjih ugotovitev:
- težo uteži zmanjšamo na cca. polovico (ohranjamo dosedanje stanje);
- določenih vaj ne delam več, nekatere vaje pa so se kot neprimerne izkazale s časom (z rastjo trebuščka );
- poslušam svoje telo in si vzamem pavzo (toliko kot rabim).

 

Trening za moč med nosečnostjo

Trenutno delam predvsem vaje za hrbtne mišice in mišice rok ter nog. V poštev pride tudi nekaj vaj za trebušne mišice (opomba trenerja: predvsem nošenja, ter antirotacijske vaje z elastiko, vaje se večinoma izvajajo stoje).

Matjaž mi vedno pravi, da so mrtvi dvigi naložba za obdobje, ki prihaja. V prednosečniškem obdobju je bil moj osebni rekord pri mrtvem dvigu 85 kg. Sedaj ga izvajam na 50 kg. Močne hrbtne mišice mi bodo olajšale zadnje mesece nosečnosti in poporodno obdobje. Zaradi prilagojenih treningov v nosečnosti bo tudi regeneracija lažja in hitrejša. Zabavno je, ko mi Matjaž v naročje naloži 16 kilogramski kettlebell in mi reče, da je to vaja za nošenje dojenčka.

Trenutno nimam nobenih nosečniških nevšečnosti povezanih z bolečinami v hrbtu ali nogah. Zaradi treningov je tudi moja drža pravilna in mi ramenski obroč ne leze naprej zaradi teže trebuščka. Normalno opravljam vsakodnevne obveznosti in na trenutke celo pozabim, da sem noseča – dokler me malo dete fajn ne brcne."